B2C e-Ticaret

B2C e-Ticaret

B2C, İngilizce açılımı "Business to Consumer" olan ve "İşletmeden Tüketiciye" anlamına gelen bir e-ticaret modelidir. B2C’de fiyatlar ve ürünler açık ve net şekilde yayınlanır. Ürünün teslim koşulları, garanti koşulları, fiyatı ve diğer özellikleri üretici veya satıcı tarafından tek taraflı belirlenir ve tüketicinin önüne sunulur. B2C'de tüketiciler şahıs da olabilir perakendeci bir satış kanalı da. Burada tek bir müşteri kriteri yoktur ancak genel olarak müşteriler şirket olduğunda "B2B", şahıs olduğunda ise "B2C" terimi kullanılır.

B2C, İngilizce açılımı "Business to Consumer" olan ve "İşletmeden Tüketiciye" anlamına gelen bir e-ticaret modelidir. B2C’de fiyatlar ve ürünler açık ve net şekilde yayınlanır. Ürünün teslim koşulları, garanti koşulları, fiyatı ve diğer özellikleri üretici veya satıcı tarafından tek taraflı belirlenir ve tüketicinin önüne sunulur. B2C'de tüketiciler şahıs da olabilir perakendeci bir satış kanalı da. Burada tek bir müşteri kriteri yoktur ancak genel olarak müşteriler şirket olduğunda "B2B", şahıs olduğunda ise "B2C" terimi kullanılır.

 
B2C Çeşitleri
B2C kendi içerisinde ikiye ayrılır.
Birincisi; bugün oldukça sık kullandığımız sanal alışveriş mağazalarıdır. Sanal mağaza stoklarında bulunan ürünlere ve sipariş karşılığı üretici firmadan getirteceği ürünlerin üzerine kendi kar marjını ekleyerek satışa sunar. Bu mağazalardan online alışveriş yapan tüketiciler genellikle şahıstır ve siparişlerini kredi kartı veya havale yoluyla öedemelerini gerçekleştirirler. Kredi kartı ile ödeme işlemi "VPOS" denilen, İnternet üzerinden kredi kartlı alışveriş yapma olanağı sağlayan SSL sertifikalı bir ödeme mekanizmasıyla yapılır. VPOS sistemi, günümüzde oldukça sık kullandığımız POS cihazlarının Internet'e uyarlanmış şeklidir. Sanal mağazalar VPOS kullanabilmeleri için VPOS hizmeti sunan bir bankayla e-ticaret sözleşmesi imzalaması gerekmektedir. Bu anlaşmayı imzalayan sanal mağaza ve banka müştereken tüketicinin uğrayabileceği kanuni her türlü mağduriyeti gidermek durumundadır.
İkincisi ise; üretici firmanın ürününü fabrika cıkış fiyatından sanal mağaza aracılığı ile tüketiciye veya perakendiciye satışını gerçekleştirmesidir. Burada sanal mağaza ürünün satış fiyatı üzerine belli bir yüzde koyarak satışların kendi sistemi üzerinden gerçekleşmesini sağlar. Sanal mağazanın belirleyeceği yüzde oranı genellikle %3 ila %10 arasında olur ve genellikle ithal ürünlerin yurt içinde satışına yönelik bir çalışma yapılır. Satışı yapılan ürünler belirli sektörlere aittir. Her ülkenin dış ticaret mevzuatı birbirine göre farklılık gösterdiğinden dolayı sektör çeşitlendirmesi dardır ancak ürün çeşitlendirmesi oldukça zengindir. Bu ikinci ayağında sanal mağazanın gümrük tarifelerini ve kargo maliyetlerini tam olarak online hesaplayabilen oldukça ciddi bir yazılıma ihtiyacı vardır. Sanal mağazanın dış ticaret uygulamalarına tam anlamıyla hakim ve gümrük işlemlerini takip eden bir ekibe ihtiyacı vardır.
 
Neden E-ticaret
Hayatın her alanında etkisini gösteren Gelişim Kavramı, ticaret hayatında da internet'in yaygınlaşmasıyla ticaret kavramının sınırlarını fazlasıyla genişletti. E-ticareti geleneksel ticaret yöntemlerine ilava olarak kullanan köklü kuruluşlar olduğu gibi 100% e-ticaret kavramıyla iş yapan firmalar yeni nesil ticaret kavramını geliştirerek elektronik ticaretin yaygınlaşmasında öncü rolü üstlendiler.
 
E-ticarette dikkat edilmesi gereken noktalar
Sattığınız ürün veya sunduğunuz hizmet pazar ağınızın sınırlarını genişletmek ve bunu en düşük maliyetle yapmak istiyorsanız e-ticaret’le tanışmanız gerekmektedir. E-ticarete atacağınız ilk adım bir e-ticaret paketi satın almakla başlar. Satın aldığınız e-ticaret sisteminin kalitesi, size müşteri dönüşümleri olarak geri dönecektir.
Burada bilinmesi gereken en önemli nokta e-ticaretin sadece ürün satış sitesi açmaktan ibaret olmadığıdır.
Ürünün veya hizmetin pazar araştırılmasının doğru yapılması,
Doğru ürünün doğru pazarda sunulması,
Mantıklı stratejiler üreterek ürünün doğru tanıtılması
Doğru reklam stratejilerinin belirlenmesi
Hazırlanan sitenin altyapı yeterliliği ve güvenliği, site kullanıcı kolaylığı


EntegreTicaret'in Avantajları

Nihai ve Müthiş Deneyime Katılın

Gerçek Zamanlı Veri

Gerçek Zamanlı Veri

Gerçek Zamanlı Veri

Sürekli Yeni ve Güncel

Sürekli Yeni ve Güncel

Sürekli Yeni ve Güncel

Yönetilebilir Alanlar

Yönetilebilir Alanlar

Yönetilebilir Alanlar

7/24 Saat Erişim

7/24 Saat Erişim

7/24 Saat Erişim

Tüm Tarayıcılarla Uyumlu

Tüm Tarayıcılarla Uyumlu

Tüm Tarayıcılarla Uyumlu

Kullanıcı Dostu Arayüz

Kullanıcı Dostu Arayüz

Kullanıcı Dostu Arayüz

Hızlı Arama Motoru

Hızlı Arama Motoru

Hızlı Arama Motoru

Hızlı Sipariş

Hızlı Sipariş

Hızlı Sipariş



Sıkça Sorulan Sorular

Merak edilenler

EntegreTicaret ile;

  • Logo Go-Tiger Plus
  • Nebim Winner-V3
  • Mikro
  • Vega
  • Netsis

EntegreTicaret ile,

  • Garanti Bankası
  • Akbank
  • İş Bankası
  • Halk Bankası
  • Finans Bank
  • Yapı Kredi
  • Kuveyt Türk bankalarına ait sanal pos işlemleri sorunsuz gerçekleştirilmektedir.

E-Tahsilat Online Tahsilat Sistemleri işletmelerin internet ortamından müşterilerin kendilerine ait kredi kartlarını kullanarak tahsilat yapmalarını sağlayan bir sistemdir. E-tahsilat sistemine sahip bir firmanın kendine ait bir alan adı üzerine, Türkiye’deki tüm bankaların sanalpos alt yapıları ile entegre çalışabilen bir web sitesi kurulur. Bu web sitesinde, e-tahsilat ekranı birçok parametre ile çalışma şekliyle firmaya göre özelleştirilebilir. Örnek olarak ana sayfada Logo ve site renkleri, eklenecek bilgi fotoğraflarından bayi gruplarının farklı ödeme setleri ile ödeme yapmalarına kadar esnek bir yapı sağlanır. Bu esneklik ile farklı sektördeki firmaların ihtiyaçları doğrultusunda hem program paket yapıları hem parametrik yapı ile e-tahsilat sistemini kurulmuş olur.

EntegreTicaret ile gerçekleştirlen tüm projeler EntegreTicaret ekibi tarafından çalışırlılığı sürekli kontrol edilmektedir. Güncelleme gerektiği durumlarda testler tamamlandıktan sonra sistem tekrar yayına alınmaktadır.

 Proje adımlarının yerine gelme süresini ortalama 15-30 gün arasında değişiklik göstermektedir.

Proje teslim edilmeden önce Demo adreste yayınlanır oradan proje adımlarını takip edilir, proje teslim edildiğinde belirlenen takvime göre destek personellerine gerekli eğitim görsel ve uygulamalı olarak verilmektedir.